
A partir de les quatre fotografies que es poden observarpodem extreure una brev conclusió sobre la utilitat que els joves li otorgen a totes aquestes noves tecnologies.
- En la primera imatge començant per a dalt, podem observar com hi ha una gran preferència cap passar el temps jugant a les consoles, deixant així aparcardes altres activitats d'oci que a més a més són més educatives, com ara llegir llibres. En veure la diversió que els proporciona jugar a aquests aparells que ja els hi proporcionen la imaginació, es desmotiven alhora de fer altres activitats que necessiten de tenir imaginació o que requereixen que pensis o que utilitzis estratègies, com ara els escacs. A part, també podem veure la preocupació per part dels pares en veure que el fill no es mou del sofà i no pare de jugar amb l'aparell, ja que li compren aquest llibre i fan el possible perque s'hi fixi.
- En la segona imatge es veu clarament com s'ha arribat a un punt que els joves ja no saben ni que és un llibre de text, ja ho veuen com a una cosa anticuada, degut a que al dia a dia fan un gran ús d'aquestes tecnologies, que fins i tot arriba a ser-ne un abús i que crea que aquests joves gastin el seu temps només amb aquests aparells.
- En la tercera imatge es mosatra l'actual falta de comunicació de persona a persona que hi ha. Avui en dia, les persones es comuniquen mitjançant les noves tecnologies, és a dir, mitjançanti l'internet o el mòvil. Aquesta situació crea que entre aquestes persones hi hagi una falta de preocupació per la comunicació cara a cara, que és la més important ja que et pots comunicar de manera verbal i no verbal , a més a més de una falta de confiança entre aquestes ja que ja no es necessari veure's tant sovint. Alhora també es mostra clarament aquesta despreocupació per tenir una bona comunicació de pares a fills, perdent així aquesta estreta relació entre dues persones de lligams tan importants.
- Finament en la quarta imatge, es veu la situació actual española en molts àmbits de la societat, veient així que l'educació a España és de les pitjors del mòn desenvolupat. Aquesta situació és deguda a una "falta de tot", és a dir, els pares no tenen temps, a les administracions no hi ha diners, els professor no tenen paciència, i tot això fa que els joves visquin un moment de desmotivació envers a la seva educació, on se'ls exigeix molt però no se'ls motiva.
En contraposició però, podem dir que les TIC sí que poden ser positives si se'n fa un bon ús, a més a més de que també poden ser molt productes d'utilitzar en l'àmbit de l'educació si s'utilitzen a través de metodologies adequades.
Per si volguéssiu saber més, tot següit us deixo unes pàgines web i uns vídeos on podreu trobar diversos debats sobre l'ús de les TICS:
http://portal.educ.ar/noticias/ciencia-y-tecnologia/los-adolescentes-y-su-uso-de-l.php
http://manuelgross.bligoo.com/content/view/248252/Los-jovenes-lideran-en-el-uso-de-las-TICs.html
http://www.educaweb.com/noticia/2008/12/01/mal-uso-internet-educacion-pautas-nueva-metodologia-13350.html
http://www.eumed.net/rev/cccss/02/vsp.htm
http://ilchang.bligoo.com/content/view/320477/reflexion-sobre-el-uso-de-tics.html
http://www.youtube.com/watch?v=EYUB9nLkOEc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=eYiJVOsl6_g&feature=related
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada