Informació essencial de la pàgina:
Portal Edu365.cat (Etapa Primària - Àrea matemàtiques - Espai i forma (activitats de geometria)
Títol activitat: Circumferència i cercle I
Veure a http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/circulars/index.html
Aquest material educatiu ha estat realitzat pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya en el marc del programa Internet en el aula del Plan Avanza. Aquest programa ha estat desenvolupat i executat pel Ministerio de Industria, turismo y comercio, l’entitat pública empresarial Red.es, el ministerio de Educación y Ciencia, i les Conselleries d’Educació de les Comunitats Autònomes d’Espanya.
Edició: Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement- Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
Continguts, objectius i destinataris que presenta l’activitat:
En aquest grup d’activitats de temàtica concreta, proposa als alumnes que practiquin i adquireixin la capacitat de:
- Representar circumferències i cercles.
Amb els objectius següents:
- Reconèixer el cercle i la circumferència en l’entorn.
- Identificar els elements bàsics de la circumferència i el cercle.
- Identificar i construir les figures circulars: sector circular, segment circular i corona circular
- Compondre i descompondre figures circulars.
Aquestes activitats estan pensades per a Infants que estiguin cursant el Cicle Mitjà d’Educació Primària. No obstant, també pot ser una activitat adequada i útil per a alumnes de Cicle Inicial (si el seu nivell de lecto-escriptura és elevat).
Tipus d'aplicació i/o programa (tutorial, d'exercitació, simulació, sistema expert, programa eina, etc.)
El tipus de programa és tutorial perquè presenta uns continguts concrets i proposa exercicis autocorrectius al respecte.
Ús educatiu possible de les activitats
Els usos que pot tenir aquesta activitat són la transmissió d’uns coneixements matemàtics concrets, permetent avaluar els aprenentatges a temps real, a partir d’unes activitats .
Pel que fa a les activitats, s’ha de dir que hi ha de diversos tipus, amb un funcionament comú per a cada tipus. La major part de les activitats es poden realitzar intuitivament; en cas de dubte es pot consultar la informació de la pàgina.
També n’hi ha algunes que estan ocultes i que només es mostren si es fan diverses errades (activitats de reforç) o cap errada (activitats d’ampliació).
A quin tipus d'ensenyament s'apropa (transmissiva, per descobriment, indagació-investigació...)
S’apropa a un ensenyament transmissiu, en el qual presenta uns continguts que proprorionen informació i ajuden a estructurar la realitat que envolta a l’Infant. A més a més, també pertany a l’ensenyament avaluador, ja que es produeix un “feed back” immediat a les respostes i accions dels alumnes, realitzant una avaluació explícita, doncs el programa presenta un informe valorant l’actuació de l’alumne.
Per altra banda, també té una connotació lúdica, ja que el fet de treballar amb els ordinadors, fent activitats educatives, molt sovint té unes connotacions lúdiques, que alhora motiven als alumnes.
Valors que potencia o desenvolupa (opcional)
La interacció amb l’ordinador és una interacció personalitzada entre l’ordinador i l’Infant i sol resultar per si mateixa motivadora.
Facilitat d'ús i versatilitat (capacitat d'ajust o modificació)
És un programa fàcil d’usar i permet realitzar una autoavaluació í modificació continuada de les respostes que dóna l’infant.
¿Pot se considerat multimèdia? En cas afirmatiu, què aporten les imatges i/o vídeos a l'aprenentatge? ¿Perquè?
Sí, es pot considerar un programa multimèdia perquè és un material que integra elements textuals i audiovisuals; tanmateix, és un recurs multimèdia educatiu perquè s’utilitza amb una finalitat educativa. Les imatges i/o vídeos aporten a l’infant el condicionant d’atraure l’infant i de motivar la seva conducta.
Característiques de la navegació (moviment a l'interior del programa)
Resulta fàcil moure’s per l’interior del programa, doncs cada icona o símbol està descrit correctament i és fàcil que l’infant s’orienti.
Quines altres estratègies cognitives i d'aprenentatge fomenta (per exemple, reflexió metacognitiva, memorització, control psicomotriu, de l'atenció, organització i estructuració de la informació, sintetitzar informació, planificar la conducta, etc.)
El programa, que té fonamentalment un enfocament cognitiu, facilita l’organització i estructuració de tot el coneixement que te l’infant sobre aquest tema, produint-se una transmissió del mateix. De fet, quan el programa fa una pregunta, l’infant ha de recordar allò que sap, generalitzar-ho i aplicar-ho (si s’escau) i executar-ho donant una resposta, que si és encertada dóna lloc a un reforç positiu.
¿Perquè el recomanaries o perquè no?(avantatges que comporta respecte d'altres mitjans i possibles problemes que presenta la seva utilització)
Recomanariem aquesta activitat perquè creiem que és molt completa, conté una part teòrica que t’explica el que, posteriorment, treballaràs a partir de parts pràctiques, d’aquesta manera si a la primera no ho has entès del tot, ho pots tornar a llegir fins que entenguis la part teòrica, que és molt fàcil de fer si has entès el contingut. A més a més, també la recomanaria perquè treballa molt bé tots els àmbits de la circumferencia i el cercle. Algún motiu per el qual no recomanaria aquesta pàgina, es que les parts pràctiques, no són molt divertides, i depèn de l’edat dels alumnes, es poden avorrir.
¿Quina visió de l'educació creus que potencia? ¿Perquè?
Potencia una visió de l’educació molt típica, amb una part de teoria per aprendre, unes activitats a fer, i finalment una avaluació que se’t fa de tot el que has treballat, perquè així es com funciona l’activitat, està dividida en aquestes tres fases. Potencia per tant, el haver-se d’aprendre un tema mitjançant la lectura i llavors aplicar-la.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada